Od ponad roku w Polsce można korzystać z recept elektronicznych. Jak to zrobić?
Należy utworzyć profil w serwisie Internetowe Konto Pacjenta (IKP) przy pomocy profilu zaufanego lub e-dowodu. Po wpisaniu adresu e-mail oraz numeru telefonu w zakładce „Moje konto”, recepty zaczną przychodzić mailowo i SMS-em.
#Erecepta już od 8⃣.1⃣.2⃣0⃣2⃣0⃣. Aby wystawiać e-receptę, praktyki lekarskie mogą skorzystać z bezpłatnej aplikacji – https://t.co/5TZaac9w1r. Zachęcamy do zapoznania się z instrukcją, jak zacząć pracę z e-receptą. @MZ_GOV_PL @jciesz #ereceptaGO
— Centrum e-Zdrowia (@CentrumeZdrowia) December 11, 2019
Więcej: https://t.co/EgwhrDb6Nk pic.twitter.com/l4nQlnKs9E
W SMS-ie pacjent otrzymuje tylko kod odbioru, który należy podać w aptece wraz ze swoim numerem PESEL. Odpowiednik tradycyjnej, papierowej recepty do wglądu jest widoczny w IKP w zakładce „Moje recepty”. Trzeba więc zalogować się na konto w przeglądarce internetowej na telefonie, odnaleźć wybraną receptę i nacisnąć przycisk „Zobacz”. Wówczas wyświetlą się wszystkie informacje: nazwy leków, dawkowanie, odpłatność.
Dokument można oczywiście wydrukować – wystarczy wybrać „Pobierz receptę w PDF”. W e-mailu zaś recepta jest dodana jako załącznik.
Zdjęcie główne: Diana Polekhina/unsplash.com