Jeśli prowadzisz własną firmę, na pewno w swoich działaniach uwzględniasz strategie marketingowe. W wieloaspektowym procesie promowania marki niektóre terminy są nieznane. Jednym z nich może być digital marketing. Wyjaśniamy, o co w nim chodzi.
Z języka angielskiego digital marketing możemy dosłownie przetłumaczyć jako marketing cyfrowy. Odnosi się on do działalności reklamowej opartej na formatach cyfrowych, w tym obejmuje wszelkie aktywności w internecie. W obecnych czasach życie w dużej mierze toczy się w sieci, przez co marketing cyfrowy zyskuje coraz większe znaczenie. Choć strategie zbudowane na założeniach marketingu tradycyjnego wciąż mogą być skuteczne, to digital marketing precyzyjniej i szybciej dociera do szerszych grup odbiorców, a takich zalet nie sposób przeoczyć.
W porównaniu do marketingu tradycyjnego działania oparte na digital marketingu można na bieżąco kontrolować i w razie potrzeby modyfikować, gdy nie przynoszą oczekiwanych efektów. Portale takie jak Facebook i YouTube oraz narzędzia reklamowe, na Amazon Ads (wiecej o Amazon Ads możesz przeczytac tutaj: https://adsright.pl/amazon-ads/) oferują rozbudowane możliwości analityczne. Specjaliści są w stanie zmierzyć ilość wyświetleń reklam i kliknięć czy sprawdzić relację poniesionych wydatków w stosunku do uzyskanych klientów.
Kolejnym mocnym argumentem przemawiającym za wykorzystywaniem digital marketingu jest fakt, że działania reklamowe prowadzone w internecie możemy kierować do dowolnej, ale konkretnej grupy docelowej. W przypadku tradycyjnego marketingu personalizowanie przekazów reklamowych nigdy nie będzie tak skuteczne. Jeżeli zadbasz o ustawienie precyzyjnego profilu odbiorców, szybciej i pewniej trafisz do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą.
Co jeszcze sprawia, że digital marketingowy jest po prostu opłacalny? Niewielkie koszty. Aby promować się w sieci, wcale nie potrzebujesz wielkich środków finansowych, zwłaszcza gdy jesteś jeszcze początkującym przedsiębiorcom. Media społecznościowe dają ogromne pole do popisu, aby zaistnieć w większej przestrzeni. Potrzebujesz jedynie czasu, chęci i odrobiny kreatywności, aby zacząć przedstawiać swoją markę w sieci. Możesz udzielać się na Instagramie czy pisać bloga, dbać o unikalne, interesujące treści, budować sieć kontaktów. A jeżeli będziesz mógł pozwolić sobie na opłacenie reklam, to nie wahaj się i przed tym! Większość kampanii można dostosować do możliwości finansowych i w miarę rozwoju marki przeznaczać więcej środków na marketing.
Zdjęcie główne: Marvin Meyer/unsplash.com