wtorek, 9 Sierpień, 2022

|
Sponchia/pixabay.com

Brakuje Ci pomysłu na zdrowy obiad do pracy? Skorzystaj z naszych pysznych inspiracji.

Kasza z łososiem

Składniki:

  • łosoś – 150 g,
  • kasza gryczana – 100 g,
  • awokado – 1 szt.,
  • jajko – 1 szt.,
  • sos sojowy – 2 łyżki,
  • olej roślinny – 1 łyżka,
  • sok z 1/2 cytryny,
  • sól i pieprz do smaku.

Sposób przygotowania

  1. Kaszę gotujemy według instrukcji na opakowaniu. Jajko gotujemy na twardo.
  2. Łososia solimy i pieprzymy.
  3. Na patelni rozgrzewamy olej. Smażymy łososia przez około 3 minuty, aż skórka będzie złota. Następnie przewracamy na drugą stronę, smażymy minutę.
  4. Gotowego łososia skrapiamy sokiem z cytryny i sosem sojowym.
  5. Awokado kroimy na plasterki, skrapiamy kilkoma kroplami soku z cytryny i dodajemy ugotowane jajko.
  6. Łososia układamy na kaszy, sałatkę z awokado i jajka możemy włożyć do osobnego pudełka.

Makaron z cukinią

Składniki:

  • makaron – 50 g,
  • cukinia – 400 g,
  • bulion warzywny – 5 łyżek,
  • pomidory suszone – 3 szt.,
  • cebula – 1 szt.,
  • czosnek – 1 ząbek,
  • olej – 1 łyżka,
  • starty parmezan,
  • świeże zioła, na przykład bazylia.

Sposób przygotowania

  1. Makaron gotujemy al dente. 
  2. Siekamy zioła i dodajemy do makaronu. Suszone pomidory przelewamy wrzątkiem.
  3. Podsmażamy posiekaną cebulę i czosnek, po chwili dodajemy pokrojoną cukinię.
  4. Do warzyw wlewamy bulion i dodajemy suszone pomidory.
  5. Danie gotujemy przez około 5 minut, na wolnym ogniu. Dokładamy makaron i mieszamy dokładnie.
  6. Podajemy posypane startym parmezanem.

Zielone risotto z kurczakiem i warzywami

Składniki:

  • ryż jaśminowy – 100 g,
  • pierś z kurczaka – 1 szt.,
  • bulion warzywny – 1 szklanka,
  • papryka czerwona,
  • szpinak – 1 opakowanie,
  • pieczarki – 5 szt.,
  • cebula – 1 szt.,
  • oliwa z oliwek – 1 łyżka,
  • sól, pieprz, słodka papryka w przyprawie.

Sposób przygotowania

  1. Na patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek i podsmażamy pokrojoną w drobną kostkę cebulę.
  2. Pierś z kurczaka myjemy, kroimy w kostkę i dorzucamy na patelnię. Smażymy przez około 10 minut.
  3. Paprykę kroimy w kostkę, dodajemy do kurczaka i dusimy kilka minut. Dokładamy pokrojone w plasterki pieczarki i dalej dusimy przez około 5 minut.
  4. Do dania wsypujemy ryż, mieszamy i zalewamy bulionem. Gotujemy na wolnym ogniu.
  5. Po 10 minutach dodajemy szpinak i dusimy jeszcze około 7 minut. Pod koniec gotowania doprawiamy danie solą i pieprzem.

Kasza z warzywami

Składniki:

  • kasza bulgur – 100 g,
  • papryka czerwona, żółta – po 1/2 szt.,
  • ogórek – 1 szt.,
  • zielony groszek – 50 g,
  • oliwa z oliwek – 3 łyżki,
  • natka pietruszki,
  • sok z 1/2 cytryny,
  • kurkuma, kumin, sól i pieprz.

Sposób przygotowania

  1. Kaszę gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Po ugotowaniu przekładamy ją do miski.
  2. W mniejszej misce mieszamy składniki na sos: oliwę z jedną łyżeczką kurkumy i kuminu, doprawiamy solą i pieprzem.
  3. Do kaszy dodajemy pokrojone w kostkę papryki i ogórka. Mieszamy.
  4. Dokładamy groszek i posiekaną natkę pietruszki.
  5. Danie polewamy sosem i skrapiamy sokiem z cytryny.

Ekspresowa sałatka

Składniki:

  • mieszanka sałat – 1 opakowanie,
  • ser feta – 50 g,
  • suszone pomidory – 4 szt.,
  • czarne oliwki – kilka sztuk,
  • czerwona cebula – 1/2 szt.,
  • oliwa z oliwek – 4 łyżki,
  • sok z 1/2 cytryny,
  • tymianek, oregano, sól i pieprz.

Sposób przygotowania

  1. Do miski przekładamy umytą sałatę.
  2. Dodajemy pokrojone pomidorki, oliwki i ser feta oraz posiekaną cebulę.
  3. W osobnej miseczce mieszamy składniki na sos: oliwę z oliwek i sok z cytryny, doprawiamy tymiankiem, oregano, solą i pieprzem.
  4. Sałatkę polewamy dressingiem.

zdj. główne: Sponchia/pixabay.com

Agata Dobosz
Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego i Instytutu Sztuki PAN. Redaktorka i
copywriterka na swoim. Kiedy była mała, uwielbiała wszystko układać, co zostało jej do dziś. Teraz układa i aranżuje nie tylko przestrzeń dookoła siebie, ale też słowa.

Napisz komentarz