wtorek, 9 Sierpień, 2022

|
aks9215/unsplash.com

Pole dance zyskuje coraz większą popularność. Połączenie tańca i akrobacji na rurze sprawia, że ciało staje się silne i gibkie. Jakie korzyści płyną z uprawiania pole dance? Przyglądamy się tej dyscyplinie.

Pole dance to charakterystyczny taniec na rurze, który łączy w sobie elementy fitnessu, ćwiczeń siłowych, akrobatyki, gimnastyki i baletu. Choć jest znany od kilkudziesięciu lat, dopiero od około roku 2010 zyskuje szersze zainteresowanie. Wbrew pozorom pole dance mogą ćwiczyć wszyscy, bez względu na wiek, płeć czy kondycję fizyczną i poziom wytrenowania. Nie da się ukryć, że ćwiczenie tej dyscypliny jest wymagające, jednak warto spróbować, bo świetnie poprawia wytrzymałość i wydolność naszego organizmu.

Jak pole dance kształtuje sylwetkę?

Trenując pole dance, angażujemy do pracy całe ciało. Gdy tańczymy na rurze, zmuszamy do wysiłku mięśnie ramion, pleców, brzucha, pośladków i nóg. Ten rodzaj tańca łączy w sobie trening siłowy oraz ćwiczenia cardio i izometryczne. Dzięki takiemu połączeniu nie tylko spalamy kalorie i zrzucamy zbędne kilogramy, lecz także kształtujemy sylwetkę i wzmacniamy mięśnie głębokie. Pierwsze efekty zauważymy już po kilku tygodniach regularnych treningów, wystarczą dwie godziny tygodniowo.

Wiele osób z pewnością chciałoby wiedzieć, ile kalorii spala się, tańcząc pole dance? W zależności od budowy ciała, intensywności treningu i szeregu indywidualnych uwarunkowań szacuje się, że podczas godzinnych ćwiczeń można spalić od 250 do nawet 750 kalorii.

Najwcześniej dostrzega się zmiany w obrębie górnej części ciała, mocna praca ramion i barków sprawia, że są one lepiej zarysowane, a przy tym wyglądają smukło. Następne zmiany możemy zauważyć na brzuchu, plecach i nogach. Oczywiście, efekt zależy ostatecznie od własnych predyspozycji, jednak z pewnością jest to sport, który wywrze pozytywny wpływ na każdą sylwetkę. Warto też pamiętać, że poza regularnymi treningami pole dance musimy utrzymywać zdrową dietę (osoby, które chcą schudnąć, powinny zadbać o deficyt kaloryczny) i jak najwięcej się ruszać każdego dnia. To cały nasz tryb życia wpływa na wygląd figury, a nie same jednostkowe treningi.

Zalety uprawiania pole dance

Jeśli postawimy na regularne treningi pole dance, będziemy mogli liczyć na następujące efekty:

  • zredukowanie cellulitu,
  • ujędrnienie biustu,
  • poprawę wyglądu skóry, która stanie się bardziej elastyczna i napięta,
  • poprawę postawy ciała,
  • ładniejszy sposób poruszania się,
  • gibkość, mobilność i większy zakres ruchu w ciele,
  • zwiększenie ukrwienia mięśni,
  • brak dolegliwości bólowych kręgosłupa.

Uprawianie pole dance, tak jak i każdego innego sportu, wpływa również na poprawę naszego samopoczucia. Podczas ćwiczeń wydzielają się endorfiny, dzięki którym lepiej się czujemy. Ponadto ten rodzaj tańca pomaga zbudować pewność siebie i poprawić poczucie własnej wartości.

Jak trenować pole dance?

Jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę z pole dance, to dla własnego bezpieczeństwa korzystajmy na początku z ofert klubów fitness i szkół tańca. Podstawowych ruchów i pierwszych figur najlepiej nauczyć się pod okiem wykwalifikowanego instruktora, który pokaże prawidłową technikę i skoryguje błędy. Gdy poczujemy się pewnie w podstawowych ćwiczeniach, możemy trenować również w domu. Będziemy musieli tylko zaopatrzyć się w rurę – najlepszym wyborem jest rura zaporowa. Jeżeli chcemy trenować w domowym zaciszu, korzystajmy z filmów instruktażowych dostępnych w internecie.

Zdj. główne: aks9215/unsplash.com

Agata Dobosz
Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego i Instytutu Sztuki PAN. Redaktorka i
copywriterka na swoim. Kiedy była mała, uwielbiała wszystko układać, co zostało jej do dziś. Teraz układa i aranżuje nie tylko przestrzeń dookoła siebie, ale też słowa.

Napisz komentarz