Polecamy

Jaką przewagę ma pozycjonowanie względem innych działań marketingowych?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie to wieloetapowy proces, bez którego prowadzenie własnej działalności w sieci może okazać się nie tyle trudniejsze, co niemożliwe. Działania te polegają na poprawie widoczności danej witryny w wynikach wyszukiwania Google SERP (Search Engine Results Page), co w efekcie ma prowadzić do znacznego zwiększenia rozpoznawalności strony wśród internautów.

Wiele osób błędnie zakłada, że pozycjonowanie Sote oraz sklepów opartych na innych CMS-ach jest mniej efektywne, niż skorzystanie z wielu artykułów sponsorowanych i wykupienie płatnych reklam w Google i innych serwisach. To błąd, który może wiele kosztować.

Pozycjonowanie sposobem na szybki wzrost zainteresowania witryną

Pozycjonowanie SEO polega na sukcesywnym i długotrwałym zwiększeniu widoczności wybranej witryny w wynikach wyszukiwania w sieci. Niestety jest to także jeden z najtrudniejszych procesów, który jest szczególnie narażony na błędy i kłopoty wynikające z przeprowadzenia nieprawidłowej realizacji. Zazwyczaj tego typu działania zleca się najlepszym agencjom SEO, rzadziej freelancerom, a jeszcze rzadziej przeprowadza się je osobiście.

W pozycjonowaniu liczy się osiągnięcie jak najlepszych efektów w jak najkrótszym czasie. Jak to zrobić? Wystarczy przeprowadzić audyt SEO, na który składa się ocena setek różnych parametrów, po czym wprowadzić wymagane zmiany na stronie on-site i przejść do działań off-site. Proces ten tylko z pozoru wydaje się prosty, tak naprawdę jednak zajmuje nawet wiele tygodni lub miesięcy.

W pozycjonowaniu liczy się wysoka efektywność

Pozycjonowanie ma tę przewagę nad innymi działaniami marketingowymi, że w efekcie każda witryna osiąga coraz większą liczbę wejść, a uzyskane w ten sposób efekty są, z pewnymi wyjątkami, w zasadzie stałe i wieczne. Co to oznacza? Że pozycjonowanie się bardzo opłaca w ujęciu długofalowym, a efekty jego przeprowadzenia możemy odczuwać nawet po kilku latach intensywnej pracy.

W przypadku reklam displayowych lub artykułów sponsorowanych może być inaczej. Jeśli zdecydujesz się wyłącznie na jedną z tych form reklamy, nie osiągniesz długotrwałego ruchu, który będzie prowadził do zwiększenia widoczności witryny, a jedynie chwilowy i znaczny wzrost liczby wejść na witrynę. Bardzo rzadko efektywność tego typu działań jest opłacalna.

Gdzie zlecić pozycjonowanie?

Pozycjonowanie warto zlecać najlepszym agencjom SEO obecnym na rynku, tylko wtedy poznasz efekty jeszcze przed podpisaniem ostatecznym umowy i będziesz miał wpływ na wszelkie istotne parametry dobrze zaprojektowanych kampanii. Wiele firm niższej klasy przyciąga swoich nieświadomych klientów i obiecuje wyniki nierealne do osiągnięcia. Warto się ich wystrzegać i decydować się na agencje interaktywne SEO, dla których każda współpraca jest kolejnym sprawdzianem umiejętności.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Marta 12.01.2022

    Pozycjonowanie przeprowadzane w profesjonalny sposób sprawi, że Twoja strona internetowa zyska na widoczności w wyszukiwaniach Google, składa się na to wiele elementów i czynności które warto wykonać aby pozycjonowanie sklepów internetowych było skuteczne. W skutek skutecznego pozycjonowania sklepów internetowych możemy zauważyć: zwiększenie liczby zamówień w Twoim sklepie, poprawienie wizerunku Twojej firmy lub też zwiększenie rozpoznawalności Twojej firmy.

  • Ola 15.02.2022

    Zdarzyło mi się też słyszeć że wszystkie sklepy oparte na CMS-ach jak np. pozycjonowanie Shoper jest mniej efektywne co oczywiście jest błędnym stwierdzeniem i dosyć kosztownym. A gdzie zlecić pozycjonowanie najlepiej do agencji SEO godnej uwagi którą np. twoi znajomi ci polecają, w internecie jest pełno rankingów i wyszukiwarek agencji.