Polecamy

Digital marketing – to musisz wiedzieć!

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jeśli prowadzisz własną firmę, na pewno w swoich działaniach uwzględniasz strategie marketingowe. W wieloaspektowym procesie promowania marki niektóre terminy są nieznane. Jednym z nich może być digital marketing. Wyjaśniamy, o co w nim chodzi.

Z języka angielskiego digital marketing możemy dosłownie przetłumaczyć jako marketing cyfrowy. Odnosi się on do działalności reklamowej opartej na formatach cyfrowych, w tym obejmuje wszelkie aktywności w internecie. W obecnych czasach życie w dużej mierze toczy się w sieci, przez co marketing cyfrowy zyskuje coraz większe znaczenie. Choć strategie zbudowane na założeniach marketingu tradycyjnego wciąż mogą być skuteczne, to digital marketing precyzyjniej i szybciej dociera do szerszych grup odbiorców, a takich zalet nie sposób przeoczyć.

Dlaczego warto wykorzystywać digital marketing?

W porównaniu do marketingu tradycyjnego działania oparte na digital marketingu można na bieżąco kontrolować i w razie potrzeby modyfikować, gdy nie przynoszą oczekiwanych efektów. Portale takie jak Facebook i YouTube oraz narzędzia reklamowe, na Amazon Ads (wiecej o Amazon Ads możesz przeczytac tutaj: https://adsright.pl/amazon-ads/) oferują rozbudowane możliwości analityczne. Specjaliści są w stanie zmierzyć ilość wyświetleń reklam i kliknięć czy sprawdzić relację poniesionych wydatków w stosunku do uzyskanych klientów.

Kolejnym mocnym argumentem przemawiającym za wykorzystywaniem digital marketingu jest fakt, że działania reklamowe prowadzone w internecie możemy kierować do dowolnej, ale konkretnej grupy docelowej. W przypadku tradycyjnego marketingu personalizowanie przekazów reklamowych nigdy nie będzie tak skuteczne. Jeżeli zadbasz o ustawienie precyzyjnego profilu odbiorców, szybciej i pewniej trafisz do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą.

Co jeszcze sprawia, że digital marketingowy jest po prostu opłacalny? Niewielkie koszty. Aby promować się w sieci, wcale nie potrzebujesz wielkich środków finansowych, zwłaszcza gdy jesteś jeszcze początkującym przedsiębiorcom. Media społecznościowe dają ogromne pole do popisu, aby zaistnieć w większej przestrzeni. Potrzebujesz jedynie czasu, chęci i odrobiny kreatywności, aby zacząć przedstawiać swoją markę w sieci. Możesz udzielać się na Instagramie czy pisać bloga, dbać o unikalne, interesujące treści, budować sieć kontaktów. A jeżeli będziesz mógł pozwolić sobie na opłacenie reklam, to nie wahaj się i przed tym! Większość kampanii można dostosować do możliwości finansowych i w miarę rozwoju marki przeznaczać więcej środków na marketing.

Zdjęcie główne: Marvin Meyer/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Domowa dżungla, czyli zorganizuj swój taras po zimie
Domowa dżungla, czyli zorganizuj swój taras po zimie
Dowiedz się, jak zorganizować swój taras po zimie, aby stał się prawdziwą domową dżunglą.
Jak wykorzystać system Neural Engine w Twoim nowym Mac Pro M2 Ultra?
Jak wykorzystać system Neural Engine w Twoim nowym Mac Pro M2 Ultra?
Odkryj potencjał systemu Neural Engine w Twoim nowym Mac Pro M2 Ultra. Dowiedz się, jak skutecznie wykorzystać jego funkcje, aby zoptymalizować Twoje wykonanie pracy i podnieść produktywność.
Olej silnikowy samochodowy – jakie funkcje spełnia?
Olej silnikowy samochodowy – jakie funkcje spełnia?
Pełni wiele kluczowych funkcji, które mają ogromny wpływ na wydajność, trwałość i zużycie silnika.
Ostatnie wpisy